strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2015-09-02 12:52 / 376
NASZE DZIECKO WIDZEM - wychowanie przez sztukę
Działanie opracowano w placówce:Miejski Zespół Szkół w Radziejowie
Szkolna 28
88-200 Radziejów
Autor / autorzy działania:Publiczne Przedszkole nr 1 w Radziejowie - Elżbieta Smętek
elzbietasmetek@wp.pl
Dział i zakres działania:wychowanie przedszkolne
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:cały rok szkolny
Forma zajęć:zabawy edukacyjne
Adresat zajęć:wychowankowie przedszkola
Cel działania:
- wdrażanie dzieci do umiejętnego zachowania się w teatrze, w kinie, na przedstawieniu;
- wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych;
- popularyzacja sztuki teatralnej, bajek dziecięcych;
- zapoznanie z zawodami: aktor, reżyser, scenograf, choreograf, charakteryzator.


Szczegółowy opis działania:

Udział w programie „Teatr w przedszkolu w roku szkolnym 2014/2015” polegał na uczestnictwie w spektaklach teatralnych, które odbywały się na zaproszenie przedszkola w Radziejowskim Domu Kultury (np. „W krainie bajek”, „Tańcząca Choinka” Warszawski Teatr  Edukacyjny), a także w murach przedszkola (np. „Tak dla tolerancji” Studio Małych Form Teatralnych Scenografii i Reżyserii ART-RE z Krakowa).

Dzieci wraz z nauczycielami i rodzicami sami wystawili sztukę 1 kwietnia 2015 r. „O kurce złotopióre”. Uczestniczyli także w programie iluzjonistycznym "Z magią na wesoło" oraz projekcji filmu w objazdowym kinie 3D "Żółwik Sammy".

Systematycznie przygotowywano dzieci do odbioru sztuki teatralnej. Dzieci aktywnie uczestniczyły w spektaklach. Wszystkie pokazy były omawiane - dzieci dzieliły się swoimi wrażeniami z występów. Odbywały się spotkania z aktorami; rozmowy, wspólne zabawy. Przedszkole współpracowało z rodzicami oraz Radziejowskim Domem Kultury.



Efekty działania:
- dzieci właściwie zachowują się w teatrze, w kinie;
- dzielą się swoimi odczuciami na temat obejrzanego spektaklu, filmu;
- znają formy sztuki teatralnej i scenicznej;
- poznały zawody: aktor, reżyser, scenograf, charakteryzator;
- potrafią ocenić zachowanie fikcyjnych bohaterów (zły, dobry, negatywny, pozytywny).


Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
- rodzice; przygotowanie i udział w spektaklu;
- pracownicy Radziejowskiego Domu Kultury - udostępnienie sali, pomoc w organizacji.

Informacje dodatkowe:
Zdjęcia, informacje na stronie internetowej www.mzs–radziejów.pl




© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl