Cel działania:Budzenie i wyzwalanie pozytywnej radości poprzez zabawę.
Szczegółowy opis działania:
W dniach od 18–22 maja 2015 r. w naszej szkole zorganizowany został KOLOROWY TYDZIEŃ. W zajęciach brały udział dzieci z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym, autyzmem i niepełnosprawnością sprzężoną.
Każdego dnia obowiązywał inny kolor:
- Poniedziałek kolor żółty – zajęcia prowadzony były pod hasłem „Wokół ula”. Tego dnia dzieci spotkały się z pszczelarzem, który opowiedział im o swojej pracy.
- Wtorek kolor zielony – „W leśniczówce”. Dzieci spotkały się myśliwym, który przedstawił im swoją pracę, sprzęt i strój galowy oraz opowiedział o zwierzętach żyjących w lesie.
- Środa kolor czerwony – „Spotkanie ze strażakami”. Strażak opowiedział dzieciom o swojej pracy. Dzięki życzliwości przybyłych gości dzieci mogły same przekonać się jak działają urządzenia i sprzęt, którymi posługują się strażacy.
- Czwartek kolor niebieski – „Płynie woda”. Dzieci uczestniczyły w zajęciach z „Porannego kręgu”, robiły eksperymenty z wodą.
- Piątek dzień kolorowy – „Tęczowe pożegnanie”. Dzieci wspólnie wykonywały kolorowe prace plastyczne nawiązujące do poszczególnych dni „Kolorowego tygodnia”. Były to m.in.: stonoga, słoneczko, chmurka, kwiatki, motyle itp.
|
Efekty działania:- utrwalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania koloru żółtego, zielonego, czerwonego, niebieskiego;
- rozwijanie intencji twórczej poprzez improwizację ruchową i słowną;
- poszerzenie wiedzy dzieci: poznanie stroju i pracy pszczelarza, myśliwego i strażaka;
- kształtowanie zachowań społecznych: witanie i przedstawianie się, umiejętność prowadzenia rozmowy, zadawania pytań;
- doskonalenie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek.
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:- Państwowa Straż Pożarna w Rypinie - pokaz sprzętu pożarniczego;
- Koło Łowieckie w Rogowie - prezentacja;
- mistrz pszczelarski - pokaz sprzętu pszczelarskiego.