|
| Szkolenie pt. "Model wsparcia wysoko wrażliwych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym" | | Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie zaprasza Organy Prowadzące Przedszkola oraz Szkoły Podstawowe, Dyrekcje Przedszkoli oraz Szkół Podstawowych, Przedstawicieli Ośrodków Doskonalenia Zawodowego, Przedstawicieli Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych, Psychologów i Pedagogów do udziału w czterodniowym szkoleniu online pt. "Model wsparcia wysoko wrażliwych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym". Szkolenie prowadzone będzie w języku angielskim przez międzynarodowy zespół ekspertów. | |
| Program realizowany w ramach projektu "Nauka to ludzie" | | Gdański Uniwersytet Medyczny zaprasza uczniów i nauczycieli, dla których nauka i nauczanie wykraczają poza realizację ramy programowej, do udziału w programie realizowanym w ramach projektu "Nauka to ludzie". Celem programu jest popularyzacja badań naukowych w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz ukazanie praktycznego wpływu wiedzy naukowej na rozwój medycyny i praktykę kliniczną. | |
| Jak kształtować u uczniów kompetencje matematyczno-przyrodnicze? – szkolenie ORE | | Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie zaprasza pracowników placówek doskonalenia nauczycieli, doradców metodycznych oraz nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, do udziału w szkoleniu blended learning na temat:
Jak kształtować u uczniów kompetencje matematyczno-przyrodnicze?
| |
| Projekt dla nauczycieli z Polski, Białorusi, Niemiec, Rosji i Ukrainy | | Kolegium Europy Wschodniej im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego oraz EU-Russia Civil Society Forum organizują dla nauczycieli z Polski, Białorusi, Niemiec, Rosji i Ukrainy cykl webinariów, które zostaną poświęcone edukacji historycznej i będą prowadzone przez międzynarodowy zespół szkoleniowy. Projekt ten jest częścią programu historycznego “Confronting Memories”, który z powodzeniem realizowany jest przez EU-Russia Civil Society Forum. Ponadto uczestnicy zostaną zaproszeni na wycieczkę studyjną do Krzyżowej, w ramach której będą mieli szansę poznać pozostałych uczestników projektu, podjąć dyskusję i wymienić się opiniami na temat nauczania historii oraz wziąć udział w specjalnym programie kulturalnym. | |
| WF z AWF – czas start! Ruszają zapisy na szkolenia dla nauczycieli | | Od 8 kwietnia każdy chętny nauczyciel wychowania fizycznego ze szkoły podstawowej, średniej i nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej może zapisać się na szkolenie. Nie musi tego zrobić pierwszego dnia. Rejestracja będzie otwarta do końca roku szkolnego.
Każdy nauczyciel może wziąć udział tylko w 1 szkoleniu. Będzie ono kompleksowe i obejmie zagadnienia dotyczące metod przeciwdziałania skutkom hipokinezji – bezczynności ruchowej, izolacji społecznej czy zdrowotnym, pojawiającym się w związku z pandemią. Podczas warsztatów poruszane będą również kwestie psychologiczne. | |
| Konkurs na stanowisko nauczyciela w zagranicznych placówkach oświatowych | | Minister Edukacji i Nauki ogłasza konkurs na stanowisko nauczyciela w zagranicznych placówkach oświatowych według programów nauczania obowiązujących w Szkołach Europejskich. | |
| Szkolenie nt.: „Współczesna Francja i nauczanie języka francuskiego" | | WYDZIAŁ ROZWOJU KOMPETENCJI KLUCZOWYCH OŚRODKA ROZWOJU EDUKACJI - Zespół Kompetencji Językowych i Wiedzy o Kulturze oraz Instytut Francuski w Polsce, zapraszają na bezpłatne szkolenie online „Współczesna Francja i nauczanie języka francuskiego – aktualizacja wiedzy o społeczno-kulturowej rzeczywistości i wykorzystanie jej w praktyce pedagogicznej” | |
| Szkolenie dla nauczycieli na temat: „Dziecko z cukrzycą w placówce oświatowej” | | Towarzystwo Pomocy Dzieciom i Młodzieży z Cukrzycą zaprasza nauczycieli szkół i przedszkoli do udziału w szkoleniu „Dziecko z cukrzycą w placówce oświatowej”. Szkolenie obejmuje spotkanie prowadzone przez społecznego edukatora diabetologicznego z Towarzystwa Pomocy Dzieciom i Młodzieży z Cukrzycą. | |
| ANKIETA POTRZEB LOGOPEDÓW W KONTEKŚCIE DIAGNOZY I TERAPII DZIECI DWUJĘZYCZNYCH (I WIELOJĘZYCZNYCH) | | Na prośbę Zakładu Logopedii i Emisji Głosu w Instytucie Polonistyki Stosowanej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego zwracamy się do wszystkich logopedów praktyków, by wypełniając ankietę, podzielili się swoimi doświadczeniami z prowadzenia diagnozy i terapii dzieci dwujęzycznych. Dzięki temu możliwe będzie lepsze poznanie sytuacji i potrzeb logopedów w tym zakresie.
| |
| Opiekun stażu nauczyciela polonijnego - bezpłatne webinarium | | 1 stycznia 2021 roku weszła w życie nowelizacja Ustawy Karty Nauczyciela regulująca awans zawodowy nauczycieli pracujących poza Polską. Szczegółowe informacje zawiera rozdział 3b ww. Ustawy.
Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą na zlecenie Ministra Edukacji i Nauki realizuje zadanie awansu zawodowego nauczycieli polonijnych. Ścieżka awansu jest zbliżona do tej, która pokonują nauczyciele pracujący w polskich szkołach, a uzyskany dokument jest tożsamy z otrzymywanym w kraju. Każdy z nauczycieli polonijnych będzie miał przydzielonego opiekuna stażu, który będzie wspierał nauczyciela polonijnego. Opiekun powinien rekrutować się ze szkoły w Polsce lub ze Szkoły Polskiej przy placówce dyplomatycznej i posiadać minimum stopień nauczyciela mianowanego. Zapraszamy wszystkich chętnych nauczycieli do zaangażowania się w to zadanie. Bliższe informacje zostaną przekazane na spotkaniu on-line w dniu 29 stycznia 2021 roku o godz. 17.00. | |
|
|